31 oktober 2010

Advent en tid för längtan/Advent a time for longing


Advent kommer av latinska ordet Adventus som betyder ankomst...
Advent betyder något speciellt för mig. En tid att ta det lugnt och njuta tända ljus och umgås med de man tycker om. Här är en adventsljusstake jag har dekorerat med de fantastiska nya stämplarna, blommor, bär, band spets och och metall.

"Advent" comes from the latin word Adventus which means arrival...
Advent means something special to me. A time to calm down and enjoy life, light candles and spend time with the people you love. This is an advent candle holder that I have decorated with the fantastic new stamps, flowers, berries, lace and metall.


Jag har stämplat på silkes papper med Distress Ink och sedan värmt med embossingfönen så att stearinet smälter och "blöder igenom" silkespapperet. På så vis syns inte pappertet sen. :)

I have made the stamps on silk paper with Distress Ink and then heated it up with the heat embossing tool which makes the stearine melt and "blead through" the slik paper. Doing so makes the paper invisible :)


Siffrorna från Kort og Godt har jag fäst med Glue Dots.

I have attached the numbers from Kort og Godt with Glue Dots.




Jag har använt många olika stämplar för att göra "egna" kollage.

I have used a lot of different stamps to make "my own" collages.


En liten tag pryder ljusstakens kant. På tagen har jag gått loss med stämplar och Distress Ink. Ängeln har jag klippt ut från papperet Scrap Julspets från serien Gamaldags Jul.

A little tag deck the edge of the candle holder. I have run wild with stamps and Distress Ink. The angel is cut out from the paper Scrap Julspets from the Gamaldags Jul series.

Var rädda om er! / Take care!
/Marie

8 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Det här är den vackraste adventsljusstake jag någonsin sett! Helt underbar ... Jag vill också ha en sån!
//Judith

Sarah sa...

Så underbart fin!! Sån bara måste jag pryda mitt köksbord hemma med!!
Stor Kram!

Sarah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
KIKI sa...

absolutely gorgeous creation!
hugs from France, Kiki.

Unknown sa...

Vilken fantastisk idè. Jag älskar dessa stämplarna som jag själv använt på flera julkort jag gjort. Nu måste jag ju göra de här ljusen också, TACK för inspirationen.

Kram Ingela

Agneta N sa...

Verkligen ljuvligt vackert! Tack för inspirationen!

Jona Panesa sa...

its fabulous!!! what a wonderful advent wreath!

Monique Liedtke sa...

Wow!! what a beautiful project!! Thanks for the inspiration!