31 juli 2010

Höstens fyra kollektioner i en tavla

Jag blev så otroligt inspirerad av alla dessa underbara papper i alla fyra kollektionerna så det första jag gjorde när de dök upp här hemma hos mig var att börja måla en tavla på canvas.. och här ser ni resultatet..


I was so inspired by all these wonderful papers from all four collections so the first thing I did when I got them was to start painting on a canvas. And this is how it came out.



Jag har alltså använt papper från alla fyra kollektionerna / I used papers from all four collections: Tuva, Mathea, Autumn Wardrobe och Autumn Friendship.

Jag älskar att använda mig av dimensioner och olika strukturer när jag skapar, därför fick det bli en luftballong med 3d-känsla.

I love to use dimension and different textures when I am creating so that´s how I decided to make a hot air ballon with some 3d-feel to it.



Korgen är flätad med papper från Tuva, gräset är papper från Mathea och Autumn Friendships. Något som inte syns så väl är strukturen på himlen i bakgrunden som är uppbyggd av textpappret från Autumn friendships med ett tunt lager vit färg ovanpå.

The basket is made of weaved paper from Tuva and the grass is made with papers from
Mathea och Autumn Friendships. It might be hard to tell but the background, the sky is textured with the textpaper from Autumn Friendships with a thin layer of white paint.




Flickan fick kläder från Autumn Wardrobe och en ros i håret, såklart.

I paperpieced the girls clothes with paper from Autumn Wardrobe and a cute rose in her hair.



Tack för titten!
Thanks for looking!

3 kommentarer:

annes paperfun sa...

Gosj! Så lekkert!!!

Kristine sa...

Wow Mahlin!
Så utrolig lekkert!
Tusen takk for at du har laget et slikt kunstverk med de nye papirene mine:)

Petraso sa...

underbart!!!!!