26 maj 2010

En gåva till Mor.

Morsdag närmar sig med stormsteg, och idag tänkte jag visa vad jag har gjort till min mamma.
Jag har altrat en vanlig bok. Framsidan har jag dekorerat med lite av varje som synes. Naturligtvis använde jag den snygga stämpeln med texten "Mamma, Världens Bästa"!

Jag kombinerade just den stämpeln med "Hipp Hipp Hurra", och maskade för att få just den del av stämpeln som jag ville ha. Sedan stämplade jag med en del av en kollagestämpel runt kanterna på tagen, för att få en ram.

Här är den vänstra sidan av boken, där jag har rynkat en bit mullberrypapper och sytt fast. Lite pärlor fick plats här också!

Detta är då insidan av boken. Jag har skurit ut delar av bladen, för att skapa ett utrymme för dekorationer. Bilden föreställer mig och min dotter.

Boken jag har altrat är en gammal sångbok. Visssa delar av texterna passade inte in i mitt "projekt", så dessa täckte jag med pappersremsor och dylikt.


Här var det titeln jag ville dölja. Texten på remsan har jag skrivit ut på skrivaren.
Detta är det högra uppslaget i boken.

Den lilla buketten vilar på en bädd av mullberrypapper.


Slutligen har vi kommit till baksidan! Enkelt dekorerad med ett par tags.



Den högra tagen har jag målat med ett tjockt lager gesso. När det nästan var torrt, så stämplade jag dit det lilla hjärtat med distress ink. När allt var torrt så embossade jag fast lite värmebeständigt, snyggt och matchande glitter.


Det var min gåva till min Mamma. Hoppas att alla ni mammor där ute får en underbar Morsdag!
//Annica H

1 kommentar:

Aina sa...

så nydelig! :)