30 november 2009

Julstjärna

Inkido har under hösten på åf träffar och på make and takes visat hur man gör en stjärna av papper för att dekorera hemmet!
LisaMattias som är en gudinna att få i hop pysselsaker har varit så snäll och lånat ut en turioal som hon har gjort efter varit med på en av våra träffar.



Inkido julstjärna
På Inkidos återförsäljarträff fick jag lära mig att göra denna stjärna. Ser avancerad ut, men är ganska enkel, och tur är väl det, eftersom den är beroendeframkallande…



Du behöver:

6 st dubbelsidiga mönsterpapper, jag har använt tre olika papper från Ladybug&Friends. Storleken jag har använt på papprena är 15×15 cm.
Sax
Glue-Dots
En bit snöre
Häftapparat
Något att göra hål med

För turioal : http://www.pappersbiten.se/blogg/?p=1861

Där kan du se mer av Lisas fina Skapande!

1 kommentar:

Monika sa...

Detta måste testas, jag har tänkt på den där stjärnan sedan jag såg den på träffen.