17 februari 2009

Grattiskort

Det känns fantastiskt roligt (men även nervöst, måste erkännas) att få skapa åt Inkido. Ett av mina absoluta favoritstämpelmärken, och för att inte tala om alla underbara papper och tillbehör. :)

Mina första alster är två olika grattiskort. Först ett i milda vårfärger, där både de mönstrade papperen och stämplarna (utom "Doodle" som jag stämplat med inuti kortet) är från nya vårkollektionen. Som kontrast gjorde jag sedan ett kort i mustiga jordfärger. Den grattisstämpeln är också från nya kollektionen, medan det prickiga papperet är från julkollektionen. Alla stämplade motiv är embossade med embossingpulver Choklad.


Fjärilen är färglagd med torrchalks, för att få en mjuk färgton som matchar resten av kortet.

I mitten av Gratulationer-stämpeln har jag klistrar fast en liten blomma som jag klippt ut från det mönstrade papperet, och täckt med 3D-lack för lite mer effekt.

Inuti kortet har jag också klistrat fast några små urklippta blommor.


6 kommentarer:

Caroline sa...

Åh vad enkelt och fint det ser ut, precis min stil, jag gillar det enkla..

Angela sa...

Men Maria!!!! Du har ju gjort underverk! :-D
Jättefina kort och de ser så enkla ut även om jag förstår att du lagt ner mycket omsorg. Tjusigt =)

Lina sa...

Lika snygga som alltid!

Mita sa...

Fina!

Anonym sa...

Underbara kort, riktigt vackra! Gillar det stilrena i dem. Tack för inspirationen!

Susanne sa...

Ruskigt snygga kort Maria!